Monday, 15 October 2018
A photo on Flickr
A photo on Flickr
A photo on Flickr
A photo on Flickr
A photo on Flickr
A photo on Flickr
A photo on Flickr
A photo on Flickr
A photo on Flickr
A photo on Flickr

Rumunsko 2008 - mapa cyklotrasy

Zobrazit místo Romania 2008 na větší mapě

Měna... EUR 1 = HUF 235

Vlak

Praha – Budapešť                  EUR 47 (sleva 36)

Budapešť – Debrecen                        HUF 3300 + 800

 

21.7. po - Budapešť

Vyrážíme z pražského Hlavního nádraží za podpory piva v plechu za 38,-Kč.

S převozem kol přes hranice nebyl žádný problém, až do Budapešti nás to stálo standardních 30,-Kč jako spoluzavazadlo, akorát v Maďarsku už je nikdo nehlídal.

Měli jsme cca hodinové zpoždění, takže přijíždíme v devět hodin. V Budapešti (nákup HUF 1200) si hned zajišťujeme lístky do Debrecenu, odjezd 14:25 – 17:20. Máme pár hodin na prohlídku Budy i Peště. Hledáme také nějaké knihkupectví, kde by jsme pořídili mapu Rumunska, ale nepodaří se nám žádné pořádné najít. Velký park s kluzištěm. Na druhém břehu Dunaje si vyšlápneme k Citadele 1944, jsou zde samé schody, nedaří se nám najít stezku bez schodů, nedá se to vyjet bez toho aniž by člověk sesedal.

Debrecen

Na nádraží nabíráme vodu, jsem zvědav na kvalitu. Loučíme se s postarším cyklistickým párem, který cestoval s námi z Budapešti. Jedou také natěžko, mají namířeno nahoru na Slovensko a pak do Čech. Město má pěkné centrum, s odstupem času asi nejhezčí střed města ze všech, která jsme navštívili. V blízkém Tescu (taky je už všude) menší nákup (nanuk HUF 200). Z centra nazpátek kolem nádraží a na jihovýchod, za nádražím se objevuje cyklostezka, která nás vyvede podél výpadovky z města, kde odbočujeme na vedlejší silnici. Jsou tu roviny, ale cestou mírně nabíráme výšku. Dlouho hledáme místo na spaní, vše je tu promáčené. Takže nakonec až po tmě narazíme vedle silnice na suchý hájek.


22.7. út - Oradea

Ráno chci udělat snídani, ale prostě mi nejde namontovat vařič a to jsem to ještě doma zkoušel. Takže ho s sebou táhnu nakonec úplně zbytečně protože to ještě několikrát zkoušíme zprovoznit, ale bez výsledku. Bivak opouštíme až v 10:30 a čeká nás poslední maďarský úsek k hranicím, ke kterým se dostat na kole je celkem oříšek. Poslední asi desetikilometrový úsek jsme nemohli po hlavní silnici pro zákaz povozů a cyklistů. Museli jsme jet přes vesnici, která je blízko hranic a pak vedlejší silnicí k pískovně a tou projet přímo k hraničnímu přechodu. Po bezproblémové kontrole jsem jeli přímo po dálnici do Oradea. Tou dobou ještě začalo i pršet, takže se tento 20 km úsek stal jednou velkou louží plnou kamionů. Ve městě vyměňujeme peníze, kurz 3,52 (směňujeme každý EUR 100). Dneska je kompletní deka, nevypadá že by přestalo pršet  proto vymýšlíme jak dál. Asi přejedeme do Bukureště a budeme doufat, že za horami bude lépe. Už slušně promočení si sedáme do zastřešené zahrádky asi největší místní restaurace, která se zve Irish pub, ale je to v podstatě pizzerie. Jednu si dáváme a k tomu na zahřátí čaj a vodku (64 Lei za oba). Opět sháníme mapu, nakonec za 12 Lei ucházející. U nádraží se ptáme na nějakou internetovou kavárnu, shodou náhod narážíme na dvě slečny, které jdou zrovna na křesťanské sezení, tak nám vyhledají info o počasí a o kolech ve vlaku. Vlak do Bukureště 71 Lei, tady si nás odchytí chlápek z vlakového baru a že nám domluví cenu za kola.